21 Ağustos 2010 Cumartesi

NELER OLUYOR?

Dünyada ve Türkiye'de neler oluyor?
Kısaca bir göz gezdirelim;
Afrika'da açlık had safhada..
Dünyanın bir çok yerinde seller devam ederken özellikle Pakistan'da açlık ve hastalık artıyor,
yangınlar devam ederken kutup bölgelerinden devasa büyüklüklerdeki
buzullar okyanuslara doğru hareket halinde.
Denizlere bir çok atık atılırken motorlu araçlarda euro 6 normları yakında yürürlüğe girecek.
Toyota'nın arızalı araçları tamda krizde ve GM'nin iflasla boğuştu bir ana denk geldi!
Arızaların çoğunun sürücülerden kaynaklandığını; Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı'nın açıkladığını gazeteler yazdı.
İsrail yıllardır Filistin'de yaptıklarına yani ölümlere eziyetlere devam ederken Mavi Marmara Gemisi baskınıyla bir anda suçlu çocuk psikolojisine girdi. Evet kesinlikle suçludur, İsrail. Ama bu kadar da hemen suçunu kabullenen bir yapısı olmadı yıllardır. Ve ne yazık ki ülkemizde şehitlerimiz hızla artarken ve bu konuda bir şey yapılmazken Mavi Marmara daha doğrusu Filistin konusunda Türkiye sorunu bir kalemde çözmüş gibi basında yazılar çıkmaya başladı. Keşke çözülse.Ancak ölümler, eziyetler halen devam ediyor...
Şehitlerimiz de gelmeye devam ediyor.
Türkiye'nin bir sürü acil çözümlenmesi gereken sorunu varken, milletvekillerimiz; senin soyun benim boyum, eskiden şöyleydi şimdi böyle, senin adaletin benim adaletim, memleketi sen sattın ben sattım, siz rantçısınız ( maddi veya terör!) biz rantçıyız! diye kavga ediyorlar. Bizde izliyoruz.
Sorunlar duruyor...
Yoksa sorun diye bir şey kalmadı da biz hayal mi görüyoruz?
Ha bide referandum var; seçimlerde veya referandumda haliyle partiler miting yapar konuşurlar.Peki, bunların dışındaki kişi ve kurumlar şöyle yapın , buraya oy verin demeye hakkı var mı. Renginizi belli edin! deniyor, o zaman referanduma gerek var mı?
1930'lu yıllardan sonra ( öncesinde savaştan ve yokluktan çıkılmıştı) günümüze kadar (günümüz de dahil) şüphesiz iyi şeyler yapıldı.Ama yapılmayan çok şeylerde var;
hala en borçlu ülkelerden biriyiz, hala sağlık ve eğitim de sorunlarımız var.Enflasyon düşük veya yüksek hiç önemli değil .Önemli olan evin ihtiyaçlarını borç yapmadan , işyerini iflas etmeden bu sebeplerle hasta olmadan sürdürebiliyor musunuz?
hastanelerde neden hastalar var, neden kuyruklar var.
Neden 3 lira katkı parası için zorlanan bu millet şikayetçi?
Ben vatandaş olarak sorunların çözülmüş olduğunu görmek istiyorum.
Ben sağlıklı olmak istiyorum.
Çocuğumun başarılı, tarihini, dinini ve doğruluğu bilen iyi bir insan olarak yetiştirilmesini (okullardan bahsediyorum) istiyorum.
Parasızlık yüzünden okula gidemeyen veya okula boya yapmak, yük taşımak zorunda bırakılan veliler duymak ve görmek istemiyorum.
Daha bir çok şey var..
Yoksa bunları istemeye hakkımız yok mu?
Hayat ne yazık ki; ( gerçekleştirilmeyen) sözlerden, alkıştan, ünlülerin görüntülerinden, stadyumlardan, şarkılardan
sandıktan, şaşalı törenlerden, makam araçlarından, ibaret değil.
Gerçekler, ayın aydınlık olmayan yüzü gibi hep arkada kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Son 7 günde en çok okunanlar

EMEĞE SAYGI, KOPYAYA HAYIR

Protected by Copyscape DMCA Copyright Protection
Link verilmeden, ad belirtilmeden hiçbir materyal kullanılamaz.
_____________________©___________________
Site içeriğinin izinsiz kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Aksi halde yasal yollara başvurulur.
Copyright © 2009 Her hakkı saklıdır