14 Kasım 2011 Pazartesi

TORUK'TAN ELEKTRiKLi OTO......

Toruk Elektrikli Arabaları
Önemli bir teknolojik buluş olan otomobilin tarihi 19. yüzyılda enerji kaynağı olarak buharın kullanılmasıyla başlar ve içten yanmalı motorlarda petrolün kullanılmasıyla devam eder. Günümüzde otomobile olan talebin artması ve dünyamızdaki fosil yakıtların hızla tükenmesiyle birlikte alternatif enerji kaynakları ile çalışan otomobillerin üretilmesi konusunda çalışmalar hız kazandı.
Artık devir  elektrikli otomobillerin . Hemen her otomobil üreticisi artık petrol kullanmadan çalışan konseptler tasarladı. Bunlarda gerek yakıt pili, gerekse batarya kullanılsın, tahrik genelde elektrikli motorla sağlanmakta. Elektrikli motor ile tahrik yüzyılı aşkın bir süredir bilinmektedir. Günümüzde bataryalarda gerçekleşen teknolojik gelişme sayesinde de elektrikli otomobiller normal otomobillerin performansına erişebilmektedirler.
Toruk Elektrikli Araç Geliştirme Takımının da ana güdüsü bu teknolojik gelişmeyi zamanında yakalayarak gelişmeye öncülük etmek, tamamı yerli bir elektrikli araç geliştirmek ve Türkiye’yi çağdaş toplumlar seviyesine taşımak.
 
Projenin Kapsamı
Toruk Grub; projede, batarya grubu tasarımı dışında bir otomobilde bulunan tüm bileşenlerin sıfırdan tasarımını ve elektrikli araca uygun şekilde geliştirilmesini amaç edindi.. Asıl hedefimiz; her bileşeni elektrik aksama uygun ve ilk hedef pazar olan Türkiye’nin koşullarına ve ihtiyaçlarına göre tasarlayarak aracın kalitesini ve performansını olabildiğince yüksek tutmak.
Toruk Grup geliştirme takımıyla bir söyleşi yaptık ve oldukça iddialı cevaplar aldık:
Türkiye’deki yeni otomobil girişimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Elektrikli otomobiller bu girişimlerde nasıl bir yer kaplıyor?
Açıkçası otomobiller üzerine her türlü girişim bizi oldukça heyecanlandırıyor.
Her girişimi etraflıca inceleyip değerlendiriyor ve kendi projemiz için ders çıkarmaya çalışıyoruz. Ancak, eğer ürün elektrikli otomobil ise daha da çok seviniyoruz
zira kendimizi kıyaslayabileceğimiz ve rekabet edebileceğimiz bir ortam oluşmuş oluyor. Elektrikli otomobil üretme potansiyeline sahip birçok firma var aslında piyasada; ancak bu firmaların günümüzde pasif kaldıklarını düşünüyoruz. 
Birçokları bunun mümkün olduğunun farkında ancak genelde yatırım maliyetlerinden çekindiklerinden belkide tembel olduklarından bir girişimde bulunmuyorlar.
Biz ise elini taşın altına koyanlardan olmayı tercih ettik.
Toruk Grup’tan bahsedersek;
Toruk Grup olarak tamamı yerli kaynaklar ile geliştirilen, üretilen ve yürüyen A/B segmenti (A: Mini şehir arabası B: Küçük aile arabası) elektrikli araba geliştirmek amacıyla güçlü bir takım oluşturduk. Airbus, Ford, Porsche Consulting,Tübitak vs. gibi şirketlerde toplamış olduğumuz bilgi ve tecrübelerimizi bir araya getirerek bu aracı geliştirebileceğimiz kanaatine vardık. 
Aracın tasarımını da Aston Martin Gauntlet, Corvette Z03, Passionata GTS, vb. konseptleri tasarlamış olan Sayın Uğur Şahin gerçekleştirdi. 
Uğur Şahin'in portfolyosuna www.ugursahindesign.com adresinden ulaşabilirsiniz.
İnternet sitemiz www.torukcars.com üzerinden potansiyel kullanıcılarımıza ulaşıyor, onların fikirlerini ve verilerini ürün geliştirmede kullanıyoruz –en nihayetinde bunu onlar için geliştiriyoruz.
Özetle Toruk Grup özel bir girişimdir; herkes projeye katkısı kadar sorumluluk sahibi ve dolayısıyla o kadar ortak. Proje açık kaynak kodlu olduğundan kapımız ilgilenen herkese açık. Aramıza katılanlar ve ayrılanlar oluyor. Projeye ön ayak olan Sayın Mustafa Özen de maalesef geçtiğimiz aylarda vefatı sonucu aramızdan ayrıldı ancak herşeye rağmen proje devam ediyor. Projenin açık kaynağıyla herkese ait olması bunu sağlıyor aslında. Biz, konseptler üretip bileşenleri ve parçaları tedarik edebilecek yerli ortaklar arıyoruz. Projenin işleyişi genel hattıyla bu şekilde...
Projenin Ar-Ge’si ne kadara mal oldu?
Finansmanı nasıl sağladınız?
Demin de bahsettiğim gibi Toruk Grup henüz özel bir girişim ve projenin maliyeti herkesin kendi zamanından ve yeteneğinden katkısı kadar oldu ve olmakta. Finansmanımız olsa pek çok şey kesinlikle daha kolay olurdu ancak başarmak için asıl ihtiyacınız olan “istek” ve “yapabilme becerisi –yetenek”. Bu sayede projeyi bugün olduğu konuma getirebildik ve devam da ediyoruz. 
İhtiyacımız olan “finansman” projeyle ilgilenen istekli ve yetenekli geliştiriciler.
Seri üretim için bahsedersek
Tasarımlarımızı Yalın Seri Üretime uygun olacak şekilde yapıyoruz, sonuçta amacımız aracı kesinlikle seri üretime hazırlamak; ancak şu an o safhaya ulaşmamız için daha çok yol almalıyız..
İş birliği yaptığınız iş ortaklarımız
Projenin ana iş ortağı tasarımın sahibi Uğur Şahin’dir. Onun dışında bazı büyük otomobil tedarikçileri, bir lastik üreticisi ve tasarım bürosu prensipte desteklerini onayladılar. Resmi olarak anlaştığımız proje ortaklarımızı internet sitemiz www.torukcars.com adresinde “Ortaklarımız” bölümünde bulabilirsiniz.
LOGOMUZ
 
Web Sitemiz                    :  www.torukcars.com
        Bu yazı Otolist.blogspot.com'dan alınmıştır;

12 Kasım 2011 Cumartesi

SAĞLIK, ZEYTİN, ÇALIŞMA!, KONUŞ ve UNUT

Çocuklarınızın hasta olmamasını sağlamak için vücut  direncini arttıracak besinlerle düzenli beslenmesini sağlamalıyız.
Hava soğukta olsa park gibi yerlerde en az 15 dakika yürüyerek temiz hava almasını sağlamalıyız.
Haftada en az 2 kez mutlaka balık yenmeli..

Zeytin ve zeytinyağı çok faydalı, ülkemizde de bulunuyor. 
Ancak zeytin ve zeyinyağı tüketimi dünya ortalamasının çok altında. 

Gazetelerde yazıldığına göre bir çok konuda dünya sıralamasında iyi durumdaymışız ama bazı konularda ise tam tersi bir durum söz konusu!
Star Ekonomi sayfası (12.11.11); Sanayide Türk mucizesi.
Gelişmiş ülkelerin ekonomileri dururken büyüme rekortmeni Türkiye'de sanayinin çarkları tam gaz döndü.Eylül ayında beklentileri 2 ye katlayan sanayi üretiminde ki % 12 lik artışla dünya 3 sü olduk, diye yazdı.

Kızılay daha önce eleştirlen ikinci  dünya savaşının belkide Kurtuluş Savaşı yıllarından kalan çadır tipini hala kullanıyor. Çok soğuklarda faydalı olmayacağı hatta kullanışlı olup olmadığı tartışılıyor.Bu noktada Prefabrik konteynerler de çözüm olarak ortaya çıkıyor. Ancak  Marmara depremi nde ki konteynerlerin satıldığı yönünde  haberi
12.11.11 tarihli Akşam Gazetesi yazıyor.
99'daki sıkıntılar  sürüyor. Bunu yaşıyoruz yaşamasakta gazetelerden, canlı yayında televizyonlardan izliyoruz. Bakalım bu kez sorunlar çözülecek mi yada ne kadar zamanda çözülecek?
Birde  depremler oldu - oluyor; koskoca Marmara Bölgesinde  bir Veli Göçer suçlu çıktı! Herşey aydınlığa kavuştu; çünkü başka müteahhit yoktu, belediye ve diğer kamu kurumlarından kimse yoktu, başka hiçbir suçlu ya yoktu ya da herkes görevini yaptı. Bunlarıda her zamanki gibi unuttuk. 
Şimdi başka şeylere kafa yormaya devam edelim; dünde 3 sıfır yenildik zaten. 
Desenize unutmayıpta ne yapıcan.
Zaten en çok yaptığımız konuşmak ve unutmak...

CAZiP ve HESAPLI AYAKKABI

Geçen sene ayakkabı ihtiyacı hasıl oldu. 
Cazip, Hesaplı ve ideal ayakkabı ararken CHİ  Topçular mağazasına gelmişiz. Kardeşimle beraber  birer çift ayakkabı aldık Şu klimalı olan yani havayı değiştiren ayakların terlemediği minik  pompa veya bir tertibatı olanından.
Alırken klimasının bozulduğunda değiştirilebileceğini de söylediler. Kardeşimin ayakkabısı  6 ay olmadan kliması bozuldu veya yapıştı. Bunu mağaza yetkililerine söylediğimizde klima tertibatının gelmediğini arada bir uğrayıp sormamız gerektiğini söylediler..Sonraki zamanda ise ayakkabıyı getririp/alıp fabrikaya gönderceklerini ifade ettiler. Sanırım 1-2 ay içinde yeni ayakkabı veriler. Ancak o da bir kaç aylık bir süreden sonra aynı sonucu verdi!. Bu arada benim ayakkabınında kliması bozuldu. Ve klimasını değiştiremeyeceklerini üzülerek! söylediler.Yine daha önce aldığımız  5-6 ayı geçmeden koku sorunu olan ayakkabı içinse bir şey yapamayacaklatrnı söylemişlerdi. Sonuç olarak alacağınız ürünü iyi araştırın, karşınıza akla gelmeyen şeyler çıkabiliyor.
Son söz; ayaklarınıza iyi bakın!!

4 Kasım 2011 Cuma

BLOXOO, 20 KASIM'DAN SONRA YOK

 Blog yazarları için olumsuz bir haber;
Blog içeriklerini, blog listelerini barındırarak 
blog izleyenlere ve yazanlara platform görevini gören Bloxoo
20 Kasım'dan sonra yayında olmayacak
Bloxoo, bir İnveon projesiydi...



Sevgili BloXoo Üyeleri,
 
Türk blog dünyasında 2009'dan bu yana, kaliteli blog içeriklerini bir arada toplayarak, blog yazarları ve blog okuyucularını sosyal bir platformda buluşturan BloXoo, sizlerin ilgisi ile büyüdü ve gelişti. 2009 sonrası Mikro blogging’in yükselişi ile birlikte BloXoo da misyonunu tamamlamış oldu ve 20 Kasım 2011 tarihi itibariyle sizlere veda ediyor.

BloXoo'nun kapanışı ile birlikte bloglarınızdaki BloXoo araçları da geçersiz hale gelecektir. Bu süreçte bloglarınızdaki BloXoo araçlarını kaldırmanızı öneriyoruz.

3 yıllık bu serüvende bizlerle olan siz değerli üyelerimize çok teşekkürler. 
Saygılarımızla,
Bloxoo Ekibi

2 Kasım 2011 Çarşamba

BLOG YAZARLARI; TÜYAP, APPLE ve KAZANMAK

12 Kasım ile 20 Kasım arasındaki Tüyap Kitap Fuarı'nda blog yazarı olarak
Blogger Cafe'de bulunup, 
yeni Apple'larla tanışmak ve kazanmak istermisiniz?

GÜVENLi YAŞAMI ÖĞRENiYORUM

Kızılay tarafından yayınlanan  bir kitap var. 
Online olarak internette okuyabileceğiniz
GÜVENLİ YAŞAMI ÖĞRENiYORUM
adlı kitapta 
Toplumsal Sorumluluk, 
gönüllük, 
Kızılay, 
Acil Durum,
İlk yardım, 
Deprem, 
Yangın, 
Fırtına, 
Sel ve benzeri bir çok olayda neler yapılmalı  ,
nasıl  hareket edilmeli sorusuna pratik uygulamalarla cevaplar verilmiş.
Bu kitabı 
http://www.kizilay.org.tr/dosyalar/1252668846_KZLY_gyo_ogrenci_kitabi.pdf
bağlantısından okuyabilirsiniz... 

bağlantısından da  bir çok faydalı kitabı okuyabilrisiniz.. 

Güvenli Yaşam Çocuk Etkinlikleri
http://www.guvenliyasam.org/tehlike-avi

BLOGGER'iN YENi YÜZÜ ve KASIM

 Bir Google iştiraki ve servisi olan Blogger yüzünü değiştiridi.
Şimdiki daha işlevsel daha pratik.
Bir süredir eski yüzle beraber yayında olan yeni arayüz ,
eskisine oranla daha çabuk yükleniyor.
Doğrusu yeni yüze ilk geçtiğimde biraz canım sıkılmştı ama. 
Neredeyse 1 aydır yeni yüze alıştım. Şimdi çok pratik ve hızlı  görünüyor. 
Birde şu Kasım'ın 22'sinde internette ki filtrelerin faaliyete geçip yasalara uygun Blogger blogları ve diğer sitelerin haksızlıkla yasaklanma riskini  hatırlayınca da 
canım sıkılıyor. Ne alakası var  derseniz ;
geçtiğimiz 2011 Mart aylarında yasal olmayan bir blog yüzünden,
tüm yasal ve masum blogların kapatılması veya  engellenmesi.
Bu yüzyılda bilerek veya bilmeyerek
  bu tip ve herşekilde haksızlıklara maruz kalmayı kimse istemez sanırım..


Son 7 günde en çok okunanlar

EMEĞE SAYGI, KOPYAYA HAYIR

Protected by Copyscape DMCA Copyright Protection
Link verilmeden, ad belirtilmeden hiçbir materyal kullanılamaz.
_____________________©___________________
Site içeriğinin izinsiz kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Aksi halde yasal yollara başvurulur.
Copyright © 2009 Her hakkı saklıdır