Uluslararası Bakalorya (IB) Diploma Programı, çocuklarının gelecek planlarını yurt dışı üniversiteleri için yapan ya da vakıf üniversitelerinin sağladığı imkanlardan faydalanmak isteyen ailelerin gündeminde… 1968 yılında İsviçre’de bir grup eğitimcinin kurduğu bir organizasyon olan uluslararası bakalorya programının amacı sorgulayan, araştıran, bilgi sahibi, duyarlı ve özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek... Dünya genelinde 140’tan fazla ülkede uygulanan program Türkiye’de de devlet
okullarının da aralarında bulunduğu pek çok okulda uygulanıyor. Peki nedir uluslararası bakalorya, öğrenciye ne avantaj sağlar? İsteyen her öğrenci programa katılabilir ve lisede çift diplomanın sahibi olabilir mi? Marmara Koleji Akademik Koordinatörü Nur Şahin, merak edilen sorulara Habertürk’te yayınlanan ve Dr. Görkem İldaş’ın hazırlayıp sunduğu Yolun Başındayken programında yanıt verdi.
ULUSLARARASI BAKALORYA (IB) NE AVANTAJ SAĞLAR?
İldaş’ın sorularını yanıtlayan Şahin, lisede çift diploma ve yurt dışı üniversitelerin kapısını aralayan bakalorya programını anlattı, “öğrenciler için bu önemli bir fırsat” dedi. Şahin’e göre bakalorya programını ve uluslararası standartlarda eğitim almayı hedeflemiş bir öğrencinin üniversite başarısı ve kariyer başarısı daha yüksek oluyor. “Amaç teknolojiyi iyi kullanan, iki dilde iletişim kurabilen, uluslararası bilince sahip, araştıran, sorgulayan dünya vatandaşı yetiştirmek” diyen Şahin, sınav odaklı eğitim sistemine sahip Türkiye’de IB programını uygulamanın kolay olmadığını söyledi.
“TÜRKİYE’DE IB PROGRAMINI UYGULAMAK KOLAY DEĞİL”
“İlk yıllar yani üç yaştan ilköğretimin sonuna kadar olan PYP (Primary Years Programme) biraz daha kolay” diyen Şahin, ilerleyen yıllarda karşılaşılan zorlukları hatırlattı; LGS ve YKS’yi işaret etti. “YGS sınav sistemiyle beraber uygulayamıyorsunuz tam anlamıyla IB’yi” diye konuştu. Şahin’e göre lisede uluslararası bakalorya programını tercih edecek öğrenci ve ebeveynlerin öncelikle hedef belirlemesi gerektiğin altını çizdi. “Eğer, diploma programında 11 ve 12. Sınıfta bu programı alacaksa öğrenci mutlaka zorlanacak. Bunu kabul edeceksiniz zira öğrenci bir yandan da YKS sınavına hazırlanacak” diye konuşan Şahin, programa katılmak için öğrencilerin bazı kriterleri yerine getirmesinin şart olduğunu söyledi.
HER ÖĞRENCİ IB DİPLOMASI ALABİLİR Mİ?
“Biz öğrencileri seçerek kabul ediyoruz programa. Belli bir biz not ortalaması istiyoruz. Fen, matematik ve ingilizce derslerinin seviyesi iyi olacak. Yabancı dil bilgisi makale yazabilecek düzeyde olmalı. Her şeyden önce de hedefinin ne olduğunu sorguluyoruz” diyen Şahin’e göre aileler, başarısızlık ihtimaline de hazırlıklı olmalı. “Öğrenci başarılı da olamayabilir çünkü çift diplomayla mezun olmak kolay bir şey değil” diyen Şahin, eğitimin içeriğine dair bilgiler de verdi. “Ders seçerken dikkat edilmesi gerekiyor. Beş, altı grup ders seçiyor öğrenci. O gruptan derslere yönlendiriliyor. İngilizce okuyor bu dersleri ama hangi ülke de okuyorsa, kendi dilinde alması planlanan dersler de var” diyen Şahin, IB öğrencisinin bir gününün oldukça dolu geçtiğini söyledi.
“LİSEDE IB ÖĞRENCİSİNİN GÜNÜ DOLU GEÇER”
“Bol bol makale ve kompozisyon yazmaları istenen IB öğrencisinin bir günü dolu dolu geçiyor. Hatta eve gittiği zamanda çok planlı olmak zorunda çünkü ödevlerini planlayamazsa sıkışıyor. Hepsinin bir günü var. Teslim edilmesi gereken ödev günleri var. Bazen bir ay sonraya veriyorsunuz ödev gününüzü. Öğrenci de nasıl olsa zamanım var, ben bunu sonra yaparım diyor ve ardından sıkışabiliyor” diyen Şahin’e göre öğrencinin disiplinli ve programlı olması şart.
AİLELER OKUL SEÇİMİNDE NEYİ SORGULAMALI?
Çift diploma ile yurt dışı üniversitelerin kapısını aralayan uluslararası bakalorya programını uygulayan pek çok okul var. Ailelerin bu noktada merak ettiği, programı doğru uygulayan okulu nasıl seçecekleri… Bu konuda ailelere de tavsiyelerde bulunan Şahin “akreditasyona dikkat” uyarısı yaptı. “Uluslararası standartlarda bir okulun denetlendiğini gösteren kriterler var. Mesela biz Uluslararası Okullar Konseyi tarafından denetleniyoruz. Denetlenmek demek, akreditasyon demek” diye konuşan Şahin’e göre bu da beraberinde sürekli yenilenme ihtiyacını getiriyor. Ailelere, okulun hangi uluslararası kuruluşların üyesi olduğunu araştırması çağrısı yapan Şahin, “okul ne tür çalışmalar yapıyor? Dergilerine ve web sitelerine bakmakla yetinmeyip okula mutlaka gidin, yetkililerden bilgi alın ve okul iklimini iyi gözlemleyin” tavsiyesinde bulundu.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Son 7 günde en çok okunanlar
-
Anadolu'da Aşiretler ' in Yeni Basımı ÇIKTI ! Bu eserin ana kaynağını, 1453 ilâ 1650 yılları arasına ait Osmanlı tahrir defte...
-
“Deliler Fatih’in Fermanı” filminin Ankara galası ünlü oyuncularının katılımıyla ANKAmall Cinemaximum’da yapıldı ECE Türkiye tarafından yöne...
-
Sektörel Fuarcılık tarafından düzenlenen UEVF 2013 – 4. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı’nın açılış gününde enerji verimlil...
_____________________©___________________
Site içeriğinin izinsiz kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Aksi halde yasal yollara başvurulur.
Copyright © 2009 Her hakkı saklıdır
Site içeriğinin izinsiz yayınlanması ve hukuki sonuçları!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder