Otomobilde, yeni anketler geleceğe dair ip uçları veriyor..Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin
(OYDER), tüketici davranışlarındaki değişim konusunda KPMG ile beraber yaptığı
araştırmada; 30 yaşa kadar olan kişilerin otomobil satın almak yerine dönemsel
kiralama yoluna gittikleri belirlendi. OYDER araştırmasında, özellikle küresel
çapta gelişmiş
ülkelerdeki yeni trendlerinyakın gelecekte Türkiye pazarı için
de geçerli olacağı vurgulandı.Buna göre “Y”kuşağı olarak adlandırılan genç
tüketiciler, otomobil satın almak yerine artık otomobili gerektiğinde kiralama
yöntemine başvuruyor. Gelişmiş ülkelerde geçerli olan bu yöntemin Türkiye için
de oluşmaya başladığı gözlemleniyor” denildi.
Raporda yetkili satıcıların bu durum
karşısında alacağı tedbirlerin önemli bir soru olarak karşılarına çıktığının
altı çizilirken, “Bu gelişmeyi bekleyenler geç kalmadan kendi iş planlarını
gözden geçirmeliler” ifadesine de yer verildi. OYDER’in araştırmasında ayrıca yakın
gelecekte otomobil satın alacakların ucuz finansman seçenekleri ve ücretsiz
periyodik bakım seçeneklerine önem vereceği ve bu kriterlerebakarak alım kararı
verecekleri belirtildi.
KPMG araştırmasında ayrıca; otomobil
içinde teknolojik iletişim enstrümanlarınınbulunması tercih edilmede markayı
öne çekerken, fiyatların düşmesi ve destek sağlanması halinde hibrit ve
elektrikli araçların satın alınmasını da öncelikli bir yere taşıyor. “Y” kuşağı
gençler otomobil alımında egzosemisyon oranları düşük çevreci araçları tercih
edeceklerini de belirtiyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder