28 Kasım 2016 Pazartesi

SOSYAL MEDYA TÜRKİYE’NİN İKİNCİ HABER KAYNAĞI OLDU

 Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü sosyal medyayı
 bir haber kaynağı olarak görüyor ve kullanıyor. Haber kaynağı olarak kullanılan platformlar arasında, sırasıyla sosyal paylaşım siteleri,
 Facebook, Youtube, Twitter , Whatsapp ve Instagram yer aldı. 

TÜRKİYE’NİN SOSYAL MEDYA KARNESİ 
Türkiye haberlere ulaşmak için akıllı telefonları kullanıyor. Haberlere ulaşma oranında masaüstü ve dizüstü bilgisayarları geride bırakan akıllı telefonlar bir numaralı habere ulaşma kaynağı oldu. Türkiye’de online mecra kullanıcılarının yüzde 40’ı okudukları haberlere güvenirken bu oran gazetecilere güven oranını geride bıraktı. Medya takibinin öncü kuruluşu Ajans Press Türkiye’nin sosyal medya karnesini çıkardı. Ajans Press’in bütün bir yılı kapsayan incelemesinde, ulusal ve yerel yayınlarda en çok konuşulan sosyal medya uygulamaları şu şekilde oldu; 

UYGULAMALAR HABER ADETLERİ 

FACEBOOK 10363 
TWITTER 9954
 YOUTUBE 8390
WHATSAPP 4850 
INSTAGRAM 2624

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günde 1 paketçik sigara!

Türkiye’de son on yılda sigaraya harcanan para dudak uçuklattı. 2006-2015 yılları arasında 256,7 milyar lira havaya uçarken özellikle iç pi...