19 Şubat 2015 Perşembe

Dinlenme oranı yüzde 4,50 arttı

Oran gittikçe artıyor...URYAD A.Ş ve ve Nielsen tarafından her ay yapılan Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın  sonuçları açıklandı.Ocak 2015’den itibaren 30 il genelinde 6.100 hanede yaşayan 12 yaş üstü 7.500 bireyin bilgileri alınarak raporlanan araştırma sonuçlarına göre Ocak ayında Türkiye’deki hanelerde radyo dinlenme oranı yüzde 4,50 arttı. Tüm segmentlerde en çok dinlenen radyolarda Kral FM, TRT FM ve Radyo Seymen ilk üç sırada yer alıyor.
URYAD A.Ş. ve Nielsen tarafından her ay yapılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Ocak 2015 sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre Kasım 2014 ile karşılaştırıldığında Türkiye’deki hanelerde radyo dinlenme oranı yüzde 4,50 arttı.
Araştırmanın Ocak 2015 verilerine göre AB segmentinin radyo dinleme oranındaki artış dikkat çekiyor. Kasım 2014 verileriyle karşılaştırıldığında radyo dinleme oranları yüzde 5,5 ile en çok AB grubu içinde artış gösterdi. Aynı dönem içinde radyo dinleme oranları C1 grubu içinde yüzde 3,6, C2 grubu içinde yüzde 5,1, DE grubu içinde yüzde 4,1 artış gösterdi.
URYAD A.Ş. Genel Müdürü ve URYAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Olcay Akay: “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nı, bu alanda 1968’den beri uluslararası deneyime sahip Nielsen ile tutarlı, tarafsız, şeffaf, güncel, güvenilir ve hesap verebilir esaslarına uygun olarak gerçekleştiriyoruz. Araştırma, sonuçların anlık olarak sorgulandığı elektronik ölçümlemeye en yakın sonuçları veren bilgisayar destekli telefonla arama (CATI) metodolojisiyle yürütülmektedir. Ocak 2015’te dördüncüsünügerçekleştirdiğimiz araştırmanın sonuçları gösteriyor ki radyonun tüm gelir gruplarındaki dinlenme oranı sürekli artıyor.Ancak en dikkat çekici artış trendi, reklamcıların özel olarak ilgisini çeken ve sosyo-ekonomik olarak AB grubu diye tanımlanan üst sınıf arasında görülüyor.” dedi.
Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın Ocak 2015 verilerine göre 30 ilde en çok dinlenen ilk 10 radyo sırasıyla şöyle:
1. Kral FM %17.28
2. TRT FM %8.99
3. Radyo Seymen %6.87
4. Metro FM %6.51
5. Süper FM %6.24
6. Slowtürk %5.24
7. Show Radyo %4.83
8. Kral Pop %4.43
9. Joy Türk %4.35
10. Best FM %4.25
* Araştırmanın sonuç sıralaması, URYAD A.Ş.’ye üye olan kanallar arasında yapılmaktadır.
URYAD ve URYAD AŞ:
Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) kayıtlarına göre ulusal radyo olarak kabul edilen (R1) radyolar arasındaki dayanışmayı sağlamak amacıyla, Nisan 2013’te kuruldu. Derneğin misyonu, frekans tahsisi sorunlarına çözüm bulmak, radyoculuğu geliştirmek, mecra olarak radyonun reklam ve tanıtımı için çalışmak, radyo mecrasının reklam yatırımlarından aldığı payı büyütmek için gerekli pazarlama faaliyetlerini yürütmek ve saygınlığını artırmaktır. Ayrıca ulusal radyoların resmi kurum ve kuruluşlar ve diğer meslek birlikleriyle olan problemlerine çözüm bulmak amacıyla çalışmalar yapmaktır. URYAD, bu amaçlar doğrultusunda başta RTÜK ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) olmak üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla uyumlu ve koordineli şekilde çalışmaktadır. URYAD’ın iştiraki olarak hizmet vermek üzere kurulan URYAD AŞ, Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nı bu alanda 1968’den beri uluslararası deneyime sahip Nielsen ile işbirliği halinde hazırlıyor. URYAD Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması, 5.000 hanelik panel üzerinde mevzuat ve yönetmeliklere uyumlu olarak, kalite güvenlik standartlarını takip ederek yürütüyor. Araştırma yöntemi olarak, 7.500 bireyle bilgisayar destekli telefonla arama (CATI) sistemi kullanılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günde 1 paketçik sigara!

Türkiye’de son on yılda sigaraya harcanan para dudak uçuklattı. 2006-2015 yılları arasında 256,7 milyar lira havaya uçarken özellikle iç pi...